Welke vormen van online marketing zijn er?
Online marketing wordt voor elk bedrijf steeds belangrijker, maar is tegelijkertijd ook best lastig. Hulp van een expert is dus zeker niet ongewenst. Alleen: waar kan zo’n online marketing bureau je nou precies mee helpen? Wij zetten de meest voorkomende vormen van online marketing voor je op een rijtje.
Optie 1: Affiliate marketing
Als je graag samen wilt werken met een bedrijf of met een blogwebsite, is affiliate marketing een ideale uitkomst. Partij A stuurt de bezoekers van zijn website door naar de producten van Partij B via een speciale link. Wanneer bezoekers van Partij A de producten van Partij B ook daadwerkelijk kopen, krijgt Partij A hiervoor een beloning. Dit is voor Partij B dus een ideale manier om meer conversie te creëren.
Optie 2: Display advertising
Display advertising bestaat uit de grote advertentiebanners die je op menig site tegenkomt. Deze zijn geschikt om het bereik van je bedrijf te vergroten. Je kunt op een brede doelgroep adverteren, maar Google Ads maakt het ook mogelijk om op een specifieke subdoelgroep te targeten. Zo kun je richten op de beginfase van de customer journey, maar ook retargeten op eerdere klanten.
Optie 3: Email marketing
Email marketing verloopt via een e-maillijst. Bezoekers schrijven zich in voor een mailinglist en krijgen vervolgens automatisch een mail met nieuwe of relevante informatie over jouw bedrijf. Om mensen zich aan te laten melden, kun je een incentive uitgeven. Denk aan korting bij de volgende aankoop of kans op een cadeaubon.
Optie 4: Social media marketing
Iedereen gebruikt vrijwel dagelijks social media, dus is het goed ook hier campagnes op te zetten. Kanalen als Facebook, Instagram of Twitter kunnen helpen om de bekendheid te vergroten, maar ook om volgers en fans op te bouwen.
Optie 5: SEO en SEA
Zoekmachines zijn nog steeds een belangrijk aspect om bezoekers naar je website te trekken. Hoog scoren is dus belangrijk. Via SEA kun je jouw bedrijf in de picture zetten door de eerste advertentie-resultaten op te kopen. Door middels van SEO komt je pagina in de ‘natuurlijke’ ranking hoog te staan en is daarmee gratis. Met name SEO vergt veel specialisme, waardoor een goed online marketing bureau onmisbaar is.
Je kunt kiezen voor een marketingbureau dat gespecialiseerd is in een van deze opties, maar het liefst wil je een allround bureau dat je helpt met alles. Blue Dragon is zo’n allround bureau met brede vakkennis en gespecialiseerde medewerkers. Kortom: wil je online opvallen? Schakel dan zeker een online marketing bureau in!
Leave a Reply