Linkbuilding is de belangrijkste taak bij off-page optimalisatie. Met gerichte maatregelen kunnen website-exploitanten de kans vergroten dat andere websites naar hun site linken.

Met een passende strategie bouw je een voordelig linkprofiel op. Op deze manier vervul je een van de belangrijkste eisen zodat je site goed presteert in de zoekresultaten pagina’s (SERP’s) van de belangrijkste zoekmachines en gevonden wordt door je doelgroep.

Waarom je backlinks wilt bouwen

Het backlinkprofiel is een uiterst belangrijke bouwsteen voor jouw zoekmachineoptimalisatie. Google wil voorzien in de behoeften van zijn gebruikers en ze willen relevante zoekresultaten van hoge kwaliteit. Door backlinks op te bouwen, versterk je een aantal belangrijke indicatoren die van belang zijn voor plaatsing in zoekresultaten. Dit geeft je een betere ranking, een stijging in de SERP’s en uiteindelijk meer verkeer en meer verkopen.

Google evalueert deze criteria via backlinks:

-Populariteit van de website (Domain Popularity): Hoeveel domeinen linken naar de website?

– Autoriteit van de website (Domein Autoriteit): Hoe belangrijk is de website in de ogen van de gebruikers?

– Pagina populariteit: hoeveel URL’s verwijzen naar de specifieke pagina?

– Page Authority (Page Authority): Hoe belangrijk is de pagina voor jouw onderwerpen?

–  Relevantie: Hoe hoog is de relevantie van het domein voor bepaalde onderwerpen?

Niet elke backlink is evenveel waard. Waardevolle backlinks van hoge kwaliteit zijn afkomstig van websites die zelf een hoge mate van autoriteit en relevantie voor jouw onderwerp hebben.

De eenvoudigste manier om aan linkbuilding te doen, is door iemand te betalen voor een backlink en deze te gebruiken om Google te ‘misleiden’. Maar dat werkt al lang niet meer. Als het gaat om linkbuilding, erkent Google steeds vaker black hat-methoden en bestraft ze deze regelmatig. Vermijd deze methoden daarom indien mogelijk.

Linkbuilding in 3 stappen

Met de volgende drie stappen gebruik je duurzame, natuurlijke linkbuilding voor jouw website.

1e stap: Linkprofiel plannen

Planning gaat vóór implementatie: welke doelen wil je bereiken? Welke contacten en middelen bieden jou voordelen? Dit omvat ook het analyseren van de concurrentie. Waar zijn sterke concurrenten gelinkt? Welke backlinkprofielen kun je opnieuw maken?

In deze stap maak je ook een schema van hoeveel links van welk type je wilt genereren in welke periode en wat daarvoor nodig is.

2e stap: bronnen identificeren

Nu gaat het erom uit te zoeken waar de backlinks, die waardevol zijn voor natuurlijke linkbuilding, vandaan zouden kunnen komen. Hiervoor zijn een aantal algemeen toegankelijke bronnen:

– Relevante bedrijfs- en webdirectories met domein autoriteit

– Link tip pagina’s en bron pagina’s

Maar onthoud: hoe makkelijker het is om een ​​backlink te krijgen, hoe groter de kans dat jouw concurrentie deze ook krijgt. 

Stap 3: besteed linkbuilding uit

Linkbuilding aan Seeders uitbesteden is een goede zet. Samen met hen wordt een goede strategie uitgedokterd en ben je verzekerd van de goede herkomst van de links en de nette uitvoering inclusief attributen, plaatsing en anchortekst.

Categories:

Tags:

No responses yet

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Wie zijn we

Ons website-adres is: http://ifmedia.nl.

Welke persoonlijke gegevens we verzamelen en waarom we die verzamelen

Reacties

Als bezoekers reacties achterlaten op de site, verzamelen we de gegevens getoond in het reactieformulier, het IP-adres van de bezoeker en de browser user agent om te helpen spam te detecteren.

Een geanonimiseerde string, gemaakt op basis van je e-mailadres (dit wordt ook een hash genoemd) kan worden gestuurd naar de Gravatar service indien je dit gebruikt. De privacybeleidspagina kun je hier vinden: https://automattic.com/privacy/. Nadat je reactie is goedgekeurd, is je profielfoto publiekelijk zichtbaar in de context van je reactie.

Media

Als je een geregistreerde gebruiker bent en afbeeldingen naar de site upload, moet je voorkomen dat je afbeeldingen uploadt met daarin EXIF GPS locatie gegevens. Bezoekers van de website kunnen de afbeeldingen van de website downloaden en de locatiegegevens inzien.

Contactformulieren

Cookies

Wanneer je een reactie achterlaat op onze site, kun je aangeven of je naam, je e-mailadres en website in een cookie opgeslagen mogen worden. Dit doen we voor jouw gemak zodat je deze gegevens niet opnieuw hoeft in te vullen voor een nieuwe reactie. Deze cookies zijn een jaar lang geldig.

Indien je een account hebt en je logt in op deze site, slaan we een tijdelijke cookie op om te bepalen of jouw browser cookies accepteert. Deze cookie bevat geen persoonlijke gegevens en wordt verwijderd zodra je je browser sluit.

Zodra je inlogt, zullen we enkele cookies bewaren in verband met jouw login informatie en schermweergave opties. Login cookies zijn 2 dagen geldig en cookies voor schermweergave opties 1 jaar. Als je "Herinner mij" selecteert, wordt je login 2 weken bewaard. Zodra je uitlogt van jouw account, worden login cookies verwijderd.

Wanneer je een bericht wijzigt of publiceert wordt een aanvullende cookie door je browser opgeslagen. Deze cookie bevat geen persoonlijke data en heeft enkel het post ID van het artikel wat je hebt bewerkt in zich. Deze cookie is na een dag verlopen.

Ingesloten inhoud van andere websites

Berichten op deze site kunnen ingesloten (embedded) inhoud bevatten (bijvoorbeeld video's, afbeeldingen, berichten, etc.). Ingesloten inhoud van andere websites gedraagt zich exact hetzelfde alsof de bezoeker deze andere website heeft bezocht.

Deze websites kunnen data over jou verzamelen, cookies gebruiken, tracking van derde partijen insluiten en je interactie met deze ingesloten inhoud monitoren, inclusief de interactie met ingesloten inhoud als je een account hebt en ingelogd bent op die website.

Analytics

Met wie we jouw data delen

Hoe lang we jouw data bewaren

Wanneer je een reactie achterlaat dan wordt die reactie en de metadata van die reactie voor altijd bewaard. Op deze manier kunnen we vervolgreacties automatisch herkennen en goedkeuren in plaats van dat we ze moeten modereren.

Voor gebruikers die geregistreerd op onze website (indien van toepassing), bewaren we ook persoonlijke informatie in hun gebruikersprofiel. Alle gebruikers kunnen hun persoonlijke informatie bekijken, wijzigen of verwijderen op ieder moment (de gebruikersnaam kan niet gewijzigd worden). Website beheerders kunnen deze informatie ook bekijken en wijzigen.

Welke rechten je hebt over je data

Als je een account hebt op deze site of je hebt reacties achter gelaten, kan je verzoeken om een exportbestand van je persoonlijke gegevens die we van je hebben, inclusief alle gegevens die je ons opgegeven hebt. Je kan ook verzoeken dat we alle persoonlijke gegevens die we van je hebben verwijderen. Dit bevat geen gegevens die we verplicht moeten bewaren in verband met administratieve, wettelijke of beveiligings doeleinden.

Waar we jouw data naartoe sturen

Reacties van bezoekers kunnen door een geautomatiseerde spamdetectie service geleid worden.

Jouw contactinformatie

Aanvullende informatie

Hoe we jouw data beveiligen

Welke datalek procedures we geïmplementeerd hebben

Van welke derde partijen we data ontvangen

Wat voor geautomatiseerde besluiten we nemen en profilering we doen met gebruikersgegevens

Openbaarmakingsverplichtingen van de industrie

Save settings
Cookies settings