Google is een van de populairste en krachtigste zoekmachines ter wereld. Volgens Google gebruikt meer dan 90% van de internetgebruikers hun zoekmachine minstens één keer per dag. Daarom is het belangrijk om je website te optimaliseren om hoger te scoren in Google. Dit zal meer verkeer naar je blog of webshop trekken. Als je niet weet hoe je moet beginnen, is het een goed idee om een SEO bureau zoals HV Media in te huren om je website te optimaliseren. Hier zijn verschillende tips om hoger in Google te komen.
Een gedegen zoekwoordenonderzoek
Als je bovenaan in Google wilt staan, moet je weten welke zoekwoorden je moet gebruiken. Dit is een proces dat enige tijd vergt, maar het is zeker de moeite waard. Hoe meer relevante zoekwoorden je target, hoe beter je kansen om op pagina één van de zoekresultaten te landen.
Creëer een SEO content strategie
Maak een SEO content strategie die “long-tail” zoekwoorden en zinnen bevat die mensen daadwerkelijk gebruiken bij het zoeken naar diensten of producten. Deze zijn gemakkelijker te vinden dan brede zoekwoorden, dus concentreer je eerst op dit soort inhoud. Het is ook een goed idee om de intentie van de inhoud te bepalen. Je kunt bijvoorbeeld informatieve, commerciële, transactionele, navigatie- of lokale intentie creëren.
Maak informatieve inhoud
De beste manier om mensen door te laten klikken vanuit zoekmachines is door waardevolle informatie te bieden die relevant is voor hun vragen of behoeften. Geef antwoorden op voorkomende vragen en geef links wanneer dat nodig is. Zo zullen ze langer op je site blijven en meer pagina’s bezoeken. De inhoud moet rijk zijn aan trefwoorden en nuttig zijn voor lezers die op zoek zijn naar informatie over een specifiek onderwerp. Informatieve inhoud helpt om vertrouwen op te bouwen bij je publiek en is daarom een belangrijk onderdeel van elke marketingcampagne.
Optimaliseer je site voor lokaal zoeken
Als je een lokaal bedrijf bent en gericht verkeer wilt van Google’s Local Search, dan is het belangrijk dat je je website optimaliseert voor lokale zoekresultaten. Dit kan worden gedaan door locati -informatie toe te voegen in metatags, trefwoorden en beschrijvingen. Je kunt je bedrijfsvermelding ook indienen bij Google Mijn Bedrijf. In feite zijn lokale zoekresultaten tegenwoordig goed voor 50% van alle zoekopdrachten, wat betekent dat de helft van alle mensen op zoek is naar lokale bedrijven in de buurt. Dus als je je wilt richten op lokale klanten, optimaliseer je site dan voor lokaal zoeken.
Gebruik Google Webmaster Tool
Google webmaster tool laat je weten hoe jouw website presteert op verschillende gebieden zoals; mobiele optimalisatie, geïndexeerde pagina’s, crawlfouten, enz. Je kunt ook een sitemap indienen zodat Google gemakkelijk door je website kan crawlen en deze goed kan indexeren. Zo kun je vaststellen of er gebroken links zijn.
Creëer hoogwaardige backlinks
Als je meer verkeer van Google wilt krijgen, dan moet je hoogwaardige backlinks creëren. Backlinks zijn als stemmen voor je website. Hoe meer stemmen je hebt, hoe hoger je rang zal zijn. Het is echter niet genoeg om alleen maar backlinks te krijgen. Je moet ervoor zorgen dat de backlinks afkomstig zijn van hoogwaardige en erkende sites.
No responses yet