Google is een van de populairste en krachtigste zoekmachines ter wereld. Volgens Google gebruikt meer dan 90% van de internetgebruikers hun zoekmachine minstens één keer per dag. Daarom is het belangrijk om je website te optimaliseren om hoger te scoren in Google. Dit zal meer verkeer naar je blog of webshop trekken. Als je niet weet hoe je moet beginnen, is het een goed idee om een SEO bureau zoals HV Media in te huren om je website te optimaliseren. Hier zijn verschillende tips om hoger in Google te komen.

Een gedegen zoekwoordenonderzoek

Als je bovenaan in Google wilt staan, moet je weten welke zoekwoorden je moet gebruiken. Dit is een proces dat enige tijd vergt, maar het is zeker de moeite waard. Hoe meer relevante zoekwoorden je target, hoe beter je kansen om op pagina één van de zoekresultaten te landen.

Creëer een SEO content strategie

Maak een SEO content strategie die “long-tail” zoekwoorden en zinnen bevat die mensen daadwerkelijk gebruiken bij het zoeken naar diensten of producten. Deze zijn gemakkelijker te vinden dan brede zoekwoorden, dus concentreer je eerst op dit soort inhoud. Het is ook een goed idee om de intentie van de inhoud te bepalen. Je kunt bijvoorbeeld informatieve, commerciële, transactionele, navigatie- of lokale intentie creëren.

Maak informatieve inhoud

De beste manier om mensen door te laten klikken vanuit zoekmachines is door waardevolle informatie te bieden die relevant is voor hun vragen of behoeften. Geef antwoorden op voorkomende vragen en geef links wanneer dat nodig is. Zo zullen ze langer op je site blijven en meer pagina’s bezoeken. De inhoud moet rijk zijn aan trefwoorden en nuttig zijn voor lezers die op zoek zijn naar informatie over een specifiek onderwerp. Informatieve inhoud helpt om vertrouwen op te bouwen bij je publiek en is daarom een belangrijk onderdeel van elke marketingcampagne.

Optimaliseer je site voor lokaal zoeken

Als je een lokaal bedrijf bent en gericht verkeer wilt van Google’s Local Search, dan is het belangrijk dat je je website optimaliseert voor lokale zoekresultaten. Dit kan worden gedaan door locati -informatie toe te voegen in metatags, trefwoorden en beschrijvingen. Je kunt je bedrijfsvermelding ook indienen bij Google Mijn Bedrijf. In feite zijn lokale zoekresultaten tegenwoordig goed voor 50% van alle zoekopdrachten, wat betekent dat de helft van alle mensen op zoek is naar lokale bedrijven in de buurt. Dus als je je wilt richten op lokale klanten, optimaliseer je site dan voor lokaal zoeken.

Gebruik Google Webmaster Tool

Google webmaster tool laat je weten hoe jouw website presteert op verschillende gebieden  zoals; mobiele optimalisatie, geïndexeerde pagina’s, crawlfouten, enz. Je kunt ook een sitemap indienen zodat Google gemakkelijk door je website kan crawlen en deze goed kan indexeren. Zo kun je vaststellen of er gebroken links zijn.

Creëer hoogwaardige backlinks

Als je meer verkeer van Google wilt krijgen, dan moet je hoogwaardige backlinks creëren. Backlinks zijn als stemmen voor je website. Hoe meer stemmen je hebt, hoe hoger je rang zal zijn. Het is echter niet genoeg om alleen maar backlinks te krijgen. Je moet ervoor zorgen dat de backlinks afkomstig zijn van hoogwaardige en erkende sites.

Categories:

Tags:

No responses yet

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Wie zijn we

Ons website-adres is: http://ifmedia.nl.

Welke persoonlijke gegevens we verzamelen en waarom we die verzamelen

Reacties

Als bezoekers reacties achterlaten op de site, verzamelen we de gegevens getoond in het reactieformulier, het IP-adres van de bezoeker en de browser user agent om te helpen spam te detecteren.

Een geanonimiseerde string, gemaakt op basis van je e-mailadres (dit wordt ook een hash genoemd) kan worden gestuurd naar de Gravatar service indien je dit gebruikt. De privacybeleidspagina kun je hier vinden: https://automattic.com/privacy/. Nadat je reactie is goedgekeurd, is je profielfoto publiekelijk zichtbaar in de context van je reactie.

Media

Als je een geregistreerde gebruiker bent en afbeeldingen naar de site upload, moet je voorkomen dat je afbeeldingen uploadt met daarin EXIF GPS locatie gegevens. Bezoekers van de website kunnen de afbeeldingen van de website downloaden en de locatiegegevens inzien.

Contactformulieren

Cookies

Wanneer je een reactie achterlaat op onze site, kun je aangeven of je naam, je e-mailadres en website in een cookie opgeslagen mogen worden. Dit doen we voor jouw gemak zodat je deze gegevens niet opnieuw hoeft in te vullen voor een nieuwe reactie. Deze cookies zijn een jaar lang geldig.

Indien je een account hebt en je logt in op deze site, slaan we een tijdelijke cookie op om te bepalen of jouw browser cookies accepteert. Deze cookie bevat geen persoonlijke gegevens en wordt verwijderd zodra je je browser sluit.

Zodra je inlogt, zullen we enkele cookies bewaren in verband met jouw login informatie en schermweergave opties. Login cookies zijn 2 dagen geldig en cookies voor schermweergave opties 1 jaar. Als je "Herinner mij" selecteert, wordt je login 2 weken bewaard. Zodra je uitlogt van jouw account, worden login cookies verwijderd.

Wanneer je een bericht wijzigt of publiceert wordt een aanvullende cookie door je browser opgeslagen. Deze cookie bevat geen persoonlijke data en heeft enkel het post ID van het artikel wat je hebt bewerkt in zich. Deze cookie is na een dag verlopen.

Ingesloten inhoud van andere websites

Berichten op deze site kunnen ingesloten (embedded) inhoud bevatten (bijvoorbeeld video's, afbeeldingen, berichten, etc.). Ingesloten inhoud van andere websites gedraagt zich exact hetzelfde alsof de bezoeker deze andere website heeft bezocht.

Deze websites kunnen data over jou verzamelen, cookies gebruiken, tracking van derde partijen insluiten en je interactie met deze ingesloten inhoud monitoren, inclusief de interactie met ingesloten inhoud als je een account hebt en ingelogd bent op die website.

Analytics

Met wie we jouw data delen

Hoe lang we jouw data bewaren

Wanneer je een reactie achterlaat dan wordt die reactie en de metadata van die reactie voor altijd bewaard. Op deze manier kunnen we vervolgreacties automatisch herkennen en goedkeuren in plaats van dat we ze moeten modereren.

Voor gebruikers die geregistreerd op onze website (indien van toepassing), bewaren we ook persoonlijke informatie in hun gebruikersprofiel. Alle gebruikers kunnen hun persoonlijke informatie bekijken, wijzigen of verwijderen op ieder moment (de gebruikersnaam kan niet gewijzigd worden). Website beheerders kunnen deze informatie ook bekijken en wijzigen.

Welke rechten je hebt over je data

Als je een account hebt op deze site of je hebt reacties achter gelaten, kan je verzoeken om een exportbestand van je persoonlijke gegevens die we van je hebben, inclusief alle gegevens die je ons opgegeven hebt. Je kan ook verzoeken dat we alle persoonlijke gegevens die we van je hebben verwijderen. Dit bevat geen gegevens die we verplicht moeten bewaren in verband met administratieve, wettelijke of beveiligings doeleinden.

Waar we jouw data naartoe sturen

Reacties van bezoekers kunnen door een geautomatiseerde spamdetectie service geleid worden.

Jouw contactinformatie

Aanvullende informatie

Hoe we jouw data beveiligen

Welke datalek procedures we geïmplementeerd hebben

Van welke derde partijen we data ontvangen

Wat voor geautomatiseerde besluiten we nemen en profilering we doen met gebruikersgegevens

Openbaarmakingsverplichtingen van de industrie

Save settings
Cookies settings