In de wereld van retail is in-store marketing een cruciale factor geworden voor het succes van winkeliers. Het biedt een goede manier om de aandacht van klanten te trekken, merkherkenning te vergroten en uiteindelijk de verkoop te stimuleren. Hier zijn drie waardevolle tips om uw in-store marketingstrategie te optimaliseren.

Zet je producten in de spotlight

Een van de belangrijkste onderdelen van succesvolle in-store marketing is de kunst van visuele merchandising. Een goede presentatie van je producten vertelt bijvoorbeeld ook een boeiend merkverhaal. De strategische plaatsing van producten, het gebruik van kleurpsychologie en opvallende bewegwijzering dragen gezamenlijk bij aan het creëren van een meeslepende en esthetisch aangename winkelomgeving. Je producten goed uitlichten kan met een aantal dingen. Gebruik bijvoorbeeld folderhouders voor magazines. Of gebruik een productdisplay om je producten tentoon te stellen. 

Maak het interactief

Wie houdt er niet van een beetje interactie tijdens het shoppen? Voeg wat technische aspecten toe, zoals touchscreens. Laat klanten voelen, proeven, of gewoon wat fun hebben. Het maakt de winkelervaring niet alleen interessanter, maar het maakt je shop ook gedenkwaardiger.

Geurmarketing

Geurmarketing mag eigenlijk niet ontbreken. Niets zo verleidelijk als de geur van versgebakken koekjes. Kies een geur die past bij je stijl en doelgroep. Het maakt de hele winkelervaring compleet. Deze subtiele, maar effectieve aanpak gaat verder dan traditionele marketing en heeft het vermogen om consumenten te verleiden en merkloyaliteit te versterken. Met geurmarketing maak je indruk op je klanten en kun je je identiteit versterken. Laat een echte goede indruk achter. 

In-store bewegwijzering en digitale displays zijn extra tools om je in-store marketing nog meer te versterken. Duidelijke en goede boodschappen, samen met opvallende visuals, kunnen klanten door de winkel leiden, promoties communiceren en merkidentiteit versterken. Ook zijn de digitale displays een veel voorkomende trend de laatste jaren

Categories:

Tags:

No responses yet

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Wie zijn we

Ons website-adres is: http://ifmedia.nl.

Welke persoonlijke gegevens we verzamelen en waarom we die verzamelen

Reacties

Als bezoekers reacties achterlaten op de site, verzamelen we de gegevens getoond in het reactieformulier, het IP-adres van de bezoeker en de browser user agent om te helpen spam te detecteren.

Een geanonimiseerde string, gemaakt op basis van je e-mailadres (dit wordt ook een hash genoemd) kan worden gestuurd naar de Gravatar service indien je dit gebruikt. De privacybeleidspagina kun je hier vinden: https://automattic.com/privacy/. Nadat je reactie is goedgekeurd, is je profielfoto publiekelijk zichtbaar in de context van je reactie.

Media

Als je een geregistreerde gebruiker bent en afbeeldingen naar de site upload, moet je voorkomen dat je afbeeldingen uploadt met daarin EXIF GPS locatie gegevens. Bezoekers van de website kunnen de afbeeldingen van de website downloaden en de locatiegegevens inzien.

Contactformulieren

Cookies

Wanneer je een reactie achterlaat op onze site, kun je aangeven of je naam, je e-mailadres en website in een cookie opgeslagen mogen worden. Dit doen we voor jouw gemak zodat je deze gegevens niet opnieuw hoeft in te vullen voor een nieuwe reactie. Deze cookies zijn een jaar lang geldig.

Indien je een account hebt en je logt in op deze site, slaan we een tijdelijke cookie op om te bepalen of jouw browser cookies accepteert. Deze cookie bevat geen persoonlijke gegevens en wordt verwijderd zodra je je browser sluit.

Zodra je inlogt, zullen we enkele cookies bewaren in verband met jouw login informatie en schermweergave opties. Login cookies zijn 2 dagen geldig en cookies voor schermweergave opties 1 jaar. Als je "Herinner mij" selecteert, wordt je login 2 weken bewaard. Zodra je uitlogt van jouw account, worden login cookies verwijderd.

Wanneer je een bericht wijzigt of publiceert wordt een aanvullende cookie door je browser opgeslagen. Deze cookie bevat geen persoonlijke data en heeft enkel het post ID van het artikel wat je hebt bewerkt in zich. Deze cookie is na een dag verlopen.

Ingesloten inhoud van andere websites

Berichten op deze site kunnen ingesloten (embedded) inhoud bevatten (bijvoorbeeld video's, afbeeldingen, berichten, etc.). Ingesloten inhoud van andere websites gedraagt zich exact hetzelfde alsof de bezoeker deze andere website heeft bezocht.

Deze websites kunnen data over jou verzamelen, cookies gebruiken, tracking van derde partijen insluiten en je interactie met deze ingesloten inhoud monitoren, inclusief de interactie met ingesloten inhoud als je een account hebt en ingelogd bent op die website.

Analytics

Met wie we jouw data delen

Hoe lang we jouw data bewaren

Wanneer je een reactie achterlaat dan wordt die reactie en de metadata van die reactie voor altijd bewaard. Op deze manier kunnen we vervolgreacties automatisch herkennen en goedkeuren in plaats van dat we ze moeten modereren.

Voor gebruikers die geregistreerd op onze website (indien van toepassing), bewaren we ook persoonlijke informatie in hun gebruikersprofiel. Alle gebruikers kunnen hun persoonlijke informatie bekijken, wijzigen of verwijderen op ieder moment (de gebruikersnaam kan niet gewijzigd worden). Website beheerders kunnen deze informatie ook bekijken en wijzigen.

Welke rechten je hebt over je data

Als je een account hebt op deze site of je hebt reacties achter gelaten, kan je verzoeken om een exportbestand van je persoonlijke gegevens die we van je hebben, inclusief alle gegevens die je ons opgegeven hebt. Je kan ook verzoeken dat we alle persoonlijke gegevens die we van je hebben verwijderen. Dit bevat geen gegevens die we verplicht moeten bewaren in verband met administratieve, wettelijke of beveiligings doeleinden.

Waar we jouw data naartoe sturen

Reacties van bezoekers kunnen door een geautomatiseerde spamdetectie service geleid worden.

Jouw contactinformatie

Aanvullende informatie

Hoe we jouw data beveiligen

Welke datalek procedures we geïmplementeerd hebben

Van welke derde partijen we data ontvangen

Wat voor geautomatiseerde besluiten we nemen en profilering we doen met gebruikersgegevens

Openbaarmakingsverplichtingen van de industrie

Save settings
Cookies settings