Digitale nomade: wat is dit eigenlijk?

Steeds meer mensen werken thuis, remote. Dat kan ook makkelijk met alle digitale mogelijkheden van tegenwoordig. Digitaal werken is daardoor ook meer aanvaard, ook door leidinggevenden. Steeds meer mensen, vooral jongeren, maken zelfs online werken onderdeel van hun levensstijl. Nu heb je vast wel eens de term digitale nomade gehoord. Maar wat houdt dat precies in? Wanneer ben je een digitale nomade?

Online werken

Waarom zou je reizen en werken als twee afzonderlijke bezigheden zien? Waarom werk je niet gewoon waar je op dat moment bent, waar ook ter wereld? Een digitale nomade werkt simpelweg altijd online. Het reizen, veel van de wereld willen zien, hoeft werken niet in de weg te staan. En andersom geldt hetzelfde: dat je werkt wil niet zeggen dat je niet kunt reizen. Er zijn steeds meer beroepen waarin je prima op afstand kunt werken.

Flexibel in plaats en tijd

Met digitaal werken kies je voor vrijheid. Je hoeft immers niet naar kantoor. Je hoeft zelfs niet eens thuis te zijn. Je bent dus flexibel in gaan en staan waar jij dat wilt. Natuurlijk moet je wel bereikbaar zijn. Weinig werkgevers worden blij van een medewerker die weken niet bereikbaar is omdat hij zo nodig een paar weken door de jungle wil trekken. Je moet dus ook altijd goede afspraken maken met leidinggevenden en collega’s of met je opdrachtgever. Kan iedereen zich daarin vinden, dan is flexibel ondernemen mogelijk en heb je een mooie combinatie van reizen en werken gevonden.

Digitaal bereikbaar zijn

Er zijn wel een paar belangrijke voorwaarden om flexibel ondernemen tot een succes te maken. Behalve bereikbaar zijn moet je er ook voor zorgen dat je digitaal verbinding kunt maken op de momenten dat dat nodig is. Je kunt meesurfen op de wifi van een café, restaurant of hotel, je kunt ook je eigen hotspot maken. Maar niet kunnen werken omdat je niet kunt mailen en niet in online systemen kunt, houdt geen enkele digitale nomade lang vol. Daarnaast zorg je natuurlijk voor een betrouwbare laptop die jou helpt bij wat al reizend toch echt noodzakelijk is: geld verdienen.

Wat doen SEO-specialisten?

Als je aan SEO-specialisten denkt, stel je je misschien mensen voor die in kantoren werken met computermonitoren en grote bureaus. De wereld van SEO is de laatste jaren echter drastisch veranderd. Nu meer bedrijven zich richten op hun online aanwezigheid, is er meer vraag naar SEO-specialisten dan ooit tevoren.

SEO – of zoekmachineoptimalisatie – is het proces waarbij websites gemakkelijker te vinden en te indexeren zijn voor zoekmachines zoals Google, zodat ze relevante resultaten opleveren wanneer iemand zoekt naar iets dat relevant is voor jouw bedrijf. Een SEO-specialist helpt om dit mogelijk te maken. Wanneer je samenwerkt met een expert op dit gebied, zullen zij jouw zichtbaarheid online vergroten door inhoud te creëren die zoekmachinevriendelijk is en jouw website te optimaliseren zodat deze door zoveel mogelijk zoekmachines wordt gezien. Lees hier wat een echte SEO-specialist maakt.

Wat kan een SEO specialist

Een SEO-specialist optimaliseert jouw website zodat zoekmachines deze hoog plaatsen. On-site optimalisatie is een van de belangrijkste onderdelen van het proces. Jouw website moet zo gestructureerd zijn dat zoekmachines het doel ervan kunnen begrijpen. Off-site optimalisatie is een van de meest kritische onderdelen van SEO. Het gaat om het bouwen van links naar jouw website die zoekmachines zullen herkennen als stemmen voor jouw website wanneer gebruikers zoeken naar bepaalde zoekwoorden. Inhoud creëren die mensen willen en deze zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken zijn cruciaal om ervoor te zorgen dat gebruikers zich thuis voelen op jouw website.

Con: je hebt zakelijke en programmeervaardigheden nodig.

Een SEO-specialist moet zowel zakelijke vaardigheden als programmeervaardigheden hebben. Als je deze vaardigheden niet hebt, zul je er veel uren in moeten steken om ze te leren voordat je een SEO-specialist kunt worden. Het carrièrepad om SEO specialist te worden is echter een goede manier om deze vaardigheden te leren. Je zult marketing, zoekmachine optimalisatie en aanverwante activiteiten moeten bestuderen.

Pro: Je moet voortdurend op de hoogte blijven van veranderingen in SEO.

SEO is een voortdurend veranderend gebied. Nieuwe soorten inhoud duiken op, nieuwe algoritmen worden ingevoerd en nieuwe soorten links worden gebouwd. Als je een van de beste SEO-specialisten wilt blijven, moet je voortdurend op de hoogte blijven van veranderingen in het veld en ervoor zorgen dat jouw website zo up-to-date mogelijk blijft.

Conclusie

SEO is een geweldige baan en kan een zeer lucratief beroep zijn. Als je van schrijven houdt en weet hoe je een website hoog in de zoekmachines krijgt, dan is dit zeker het vakgebied voor jou. Er zijn altijd bedrijven die hulp zoeken bij hun SEO en er is nooit een tekort aan werk voor SEO-specialisten, ongeacht in welke economie we zitten. Je kunt met deze carrière een goede boterham verdienen, vooral als je je eigen bedrijf begint of een in-house SEO-expert wordt. Neem contact op met Ralf van Veen voor handige informatie.

4x leuke tips voor een onvergetelijk avondje met vrienden!

Eindelijk, het is weer zover! Vrijdag staat er een vriendenavondje gepland. Wat hebben jullie daar lang naar uitgekeken. Tijd om te bedenken hoe de avond ingevuld kan worden. Er valt natuurlijk genoeg bij te kletsen, maar wat leuke activiteiten horen er ook bij. Wij helpen je een handje door 4 leuke tips te geven voor een onvergetelijk avondje met vrienden!

Spelletjes!

Op het gebied van spelletjes is de keuze reuze. Kies voor een ouderwets bordspel zoals monopoly of mens-erger-je-niet. Pak de stapels kaarten erbij en maak er een leuk drankspel van. Of kies voor de wat nieuwere spelletjes, zoals Taco Cat Goat Cheese Pizza of Exploding Kittens. Gegarandeerd dat jullie de slappe lach krijgen samen! 

Elkaar nóg beter leren kennen

Diepe gesprekken en vragen die je niet iedere dag naar je hoofd geslingerd krijgt: precies goed voor een vriendenavondje. Doe dit op een leuke manier door bijvoorbeeld de kletspot op tafel te zetten. Of zet met elkaar een aantal ranking de stars vragen op papier. Eens kijken hoe goed jullie elkaar nou eigenlijk écht kennen! Op deze manier zullen de leukste gesprekken ontstaan. Gesprekken die je normaal gesproken misschien niet zo snel zou voeren met elkaar. 

Een avondje uit

Even terug naar toen! Terug naar de tijd dat je nog de hele nacht door kon halen en urenlang kon dansen. Dat lukt jullie als vriendengroep vast nog steeds! Lekker op stap gaan met je vrienden blijft toch een heerlijke invulling van de avond. Of je nou eindigt in een gezellig barretje waar je lekker bij kunt kletsen, een karoakebar of een nachtclub: gezellig wordt het hoe dan ook!

Filmmarathon

Toch meer behoefte aan een avondje bankhangen met je vrienden? Dan heb je altijd nog de optie tot filmmarathon. Kies voor een thriller om bij weg te kruipen of voor een comedy, zodat jullie heerlijk kunnen lachen samen. Een film die mooie herinneringen naar boven haalt bij jullie als vriendengroep, is natuurlijk ook een fantastisch idee. Kortom: films doen het altijd goed! 

Waarom flexplekken de toekomst zijn van werken en hoe jij er van kunt profiteren

Steeds meer mensen zijn op zoek naar manieren om flexibeler te werken en de traditionele 9-tot-5 manier van werken achter zich te laten. Als je ook op zoek bent naar meer flexibiliteit en vrijheid in je werk, is het misschien een goed idee om te kijken naar flexplekken. In dit artikel vertellen we je waarom flexplekken de toekomst zijn van werken en hoe jij er van kunt profiteren. Flexplekken bieden niet alleen flexibiliteit en vrijheid, maar ook andere voordelen zoals kostenbesparing en een betere work-life balance. Als je in Amsterdam woont kun je bijvoorbeeld een flexplek in Amsterdam huren.

Wat zijn flexplekken en hoe werken ze?

Flexplekken zijn werkplekken die je op verschillende momenten en op verschillende locaties kunt gebruiken, afhankelijk van jouw behoeften en voorkeuren. Ze bieden dus flexibiliteit en vrijheid in de keuze van waar en wanneer je werkt. Flexplekken kunnen bijvoorbeeld coworking spaces, thuiswerkplekken of flexibele kantoorruimtes zijn. Je kunt ze vaak op afroep boeken of huren voor een bepaalde periode. Zo kun je altijd werken op een plek die bij jou past. Ben je op zoek naar een flexplek? Kijk dan eens op Amsterdamoffices.nl

De belangrijkste voordelen van flexplekken voor werknemers

Flexplekken bieden tal van voordelen voor werknemers, zoals meer flexibiliteit, verbeterde productiviteit, een betere werk-privébalans, lagere kosten en een aangenamere werkomgeving. Dus, als jij op zoek bent naar manieren om jouw werk leven te verbeteren, is het zeker de moeite waard om te ontdekken hoe flexplekken jou kunnen helpen.

Hoe flexwerken de werkomgeving zal veranderen

Flexplekken zijn werkplekken die werknemers op afstand kunnen gebruiken om te werken, in plaats van vast te zitten aan één vaste werkplek. Dit is een groeiende trend in de wereld van werken en kan de toekomst van de werkomgeving veranderen. Flexplekken bieden werknemers meer flexibiliteit en vrijheid om te werken waar en wanneer ze willen, wat kan leiden tot meer productiviteit en tevredenheid. Bovendien kan flexwerken beter zijn voor het milieu, omdat het minder reizen vereist. Kortom, flexplekken en flexwerken zullen de werkomgeving in de toekomst sterk beïnvloeden. Als jij wilt genieten van de vele voordelen van flexplekken en jouw werk leven naar een hoger niveau wilt tillen, neem dan contact op met een flexplekken provider om te ontdekken hoe jij er van kunt profiteren. De toekomst van werken ligt in flexibiliteit en comfort, dus waar wacht je nog op? Maak vandaag nog de stap naar een betere werkomgeving met flexplekken.

ZZP’er – zet jezelf goed op de kaart

Bij sommigen duurt het lang en anderen weten het al na een half jaar vaste baan: dit moet anders. Je ondernemerszin past niet bij de werkmentaliteit van een vast dienstverband. Jij bent wat avontuurlijker ingesteld dan een negen tot vijf werkritme gebiedt. Jij hebt plannen en weet waar je goed in bent. Zonde om dat voor een baas dan maar half waar te kunnen maken. Tegen eigenlijk een niet al te best loon. Je besluit dus om ZZP’er te worden. Of freelancer. Want beide termen dekken dezelfde lading.

In de startblokken

Als medewerker bij een organisatie wist je wat je te doen stond. Als ZZP’er weet je ook waar je goed in bent, alleen moeten klanten dat eerst nog wel beseffen. En sowieso, hoe gaan die klanten dat doen? Het is voor jou handig om eerst te weten wie behoefte aan je diensten zou kunnen hebben. Je maakt daarvoor een klantprofiel. En je onderzoekt welke behoeften zij hebben. Op die manier kun je je dienstverlening zo goed mogelijk aanpassen aan de wensen van je ideale klant. 

ZZP’er met papieren

Waarschijnlijk kun je je diploma’s wel tevoorschijn toveren. Hier gaat het echter om andere papieren. Om te beginnen een ondernemersplan. Dat zal misschien niet je eerste aandacht hebben. Maar om geld te verdienen moet je toch eerst weten welke wegen je daarvoor het beste kunt inslaan. In je ondernemersplan zet je jezelf en je kwaliteiten neer. Je geeft aan welk belang je dienst heeft en hoe de vraag naar die diensten is. Je beschrijft ook je concurrentie en daarop aansluitend jouw sterke kanten. Vergeet ook de zwakkere kanten niet te benoemen. Schets dan de kansen die je voor je diensten ziet en de bedreigingen die kunnen ontstaan. Op het internet staan goede voorbeelden van een uitgewerkt ondernemersplan. Een plan dat trouwens ook nodig is als je voor je onderneming geld moet lenen.

Nog twee plannen voor jou als ZZP’er

Allereerst heb je een marketingplan nodig. Je omschrijft hier op welke wijze je klanten naar je toe wilt halen en hoe je die vervolgens ook gaat behouden voor vervolgprojecten. Daarna stel je een financieel plan op. Je werkt niet langer voor de baas maar de kosten gaan gewoon door. In een financieel plan geef je aan hoe je die kosten pareert met ZZP-inkomsten. Je geeft aan wat je verwacht te gaan verdienen en wat nodig is om je zakelijke en privé kosten goed te kunnen dekken. Het gaat er niet om exacte bedragen te noemen maar gemiddelden. Want het inkomen van een ZZP’er kan per maand behoorlijk fluctueren.

Striive | Flexibel en snel de beste professionals

Maak je bekend via het internet

Een goede website is je virtuele visitekaartje. Je social mediakanalen melden dat je beschikbaar bent voor werk. En heel belangrijk: schrijf je als ZZP’er in bij sites die als marktplaats werken. Sites waar aanbieders van tijdelijk werk en projecten op staan en freelancers die projecten willen verzorgen. Een goede manier om tegen lage kosten aan opdrachten te komen.

6 tips die jouw website bovenaan in Google brengen

Google is een van de populairste en krachtigste zoekmachines ter wereld. Volgens Google gebruikt meer dan 90% van de internetgebruikers hun zoekmachine minstens één keer per dag. Daarom is het belangrijk om je website te optimaliseren om hoger te scoren in Google. Dit zal meer verkeer naar je blog of webshop trekken. Als je niet weet hoe je moet beginnen, is het een goed idee om een SEO bureau zoals HV Media in te huren om je website te optimaliseren. Hier zijn verschillende tips om hoger in Google te komen.

Een gedegen zoekwoordenonderzoek

Als je bovenaan in Google wilt staan, moet je weten welke zoekwoorden je moet gebruiken. Dit is een proces dat enige tijd vergt, maar het is zeker de moeite waard. Hoe meer relevante zoekwoorden je target, hoe beter je kansen om op pagina één van de zoekresultaten te landen.

Creëer een SEO content strategie

Maak een SEO content strategie die “long-tail” zoekwoorden en zinnen bevat die mensen daadwerkelijk gebruiken bij het zoeken naar diensten of producten. Deze zijn gemakkelijker te vinden dan brede zoekwoorden, dus concentreer je eerst op dit soort inhoud. Het is ook een goed idee om de intentie van de inhoud te bepalen. Je kunt bijvoorbeeld informatieve, commerciële, transactionele, navigatie- of lokale intentie creëren.

Maak informatieve inhoud

De beste manier om mensen door te laten klikken vanuit zoekmachines is door waardevolle informatie te bieden die relevant is voor hun vragen of behoeften. Geef antwoorden op voorkomende vragen en geef links wanneer dat nodig is. Zo zullen ze langer op je site blijven en meer pagina’s bezoeken. De inhoud moet rijk zijn aan trefwoorden en nuttig zijn voor lezers die op zoek zijn naar informatie over een specifiek onderwerp. Informatieve inhoud helpt om vertrouwen op te bouwen bij je publiek en is daarom een belangrijk onderdeel van elke marketingcampagne.

Optimaliseer je site voor lokaal zoeken

Als je een lokaal bedrijf bent en gericht verkeer wilt van Google’s Local Search, dan is het belangrijk dat je je website optimaliseert voor lokale zoekresultaten. Dit kan worden gedaan door locati -informatie toe te voegen in metatags, trefwoorden en beschrijvingen. Je kunt je bedrijfsvermelding ook indienen bij Google Mijn Bedrijf. In feite zijn lokale zoekresultaten tegenwoordig goed voor 50% van alle zoekopdrachten, wat betekent dat de helft van alle mensen op zoek is naar lokale bedrijven in de buurt. Dus als je je wilt richten op lokale klanten, optimaliseer je site dan voor lokaal zoeken.

Gebruik Google Webmaster Tool

Google webmaster tool laat je weten hoe jouw website presteert op verschillende gebieden  zoals; mobiele optimalisatie, geïndexeerde pagina’s, crawlfouten, enz. Je kunt ook een sitemap indienen zodat Google gemakkelijk door je website kan crawlen en deze goed kan indexeren. Zo kun je vaststellen of er gebroken links zijn.

Creëer hoogwaardige backlinks

Als je meer verkeer van Google wilt krijgen, dan moet je hoogwaardige backlinks creëren. Backlinks zijn als stemmen voor je website. Hoe meer stemmen je hebt, hoe hoger je rang zal zijn. Het is echter niet genoeg om alleen maar backlinks te krijgen. Je moet ervoor zorgen dat de backlinks afkomstig zijn van hoogwaardige en erkende sites.

Wat is online marketing nu precies?

Online marketing is de praktijk van het promoten en verkopen van producten of diensten via digitale kanalen. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, zoekmachine optimalisatie (SEO), social media marketing (SMM), content marketing, e-mail marketing en online reclamecampagnes  

Het doel van online marketing is om het webverkeer en de betrokkenheid bij potentiële klanten te vergroten in om conversies te genereren, zoals verkopen of leads. Online marketeers gebruiken verschillende tactieken om hun doelgroep te bereiken, waaronder het creëren van inhoud, het optimaliseren van websites, e-mailcampagnes en betaalde reclame. 

Naamsbekendheid en vertrouwen 

Online marketing kan een effectieve manier zijn om naamsbekendheid en vertrouwen bij potentiële klanten op te bouwen. Het biedt bedrijven ook de mogelijkheid om prestaties nauwkeuriger te meten dan traditionele offline marketing methoden. Bovendien kan online marketing bedrijven helpen een breder publiek te bereiken dan traditionele offline tactieken en is het op lange termijn kosteneffectiever  

Om de beste resultaten met online marketing te bereiken, moeten bedrijven een strategie hebben die alle aspecten van hun digitale aanwezigheid omvat. Dit omvat een goed gedefinieerde doelgroep, een geoptimaliseerde website en inhoud, en een agressieve reclamecampagne. Een succesvolle online marketingcampagne moet ook nauwgezet worden gevolgd om een maximale ROI te garanderen. Door gebruik te maken van analytics en andere tracking methoden, kunnen marketeers bepalen wat werkt en wat niet, zodat ze aanpassingen kunnen maken als dat nodig is voor toekomstige campagnes. Het beste is altijd om een professioneel online marketing bureau in te schakelen.  

Online marketing is van onschatbare waarde 

Kortom, online marketing is een instrument van onschatbare waarde voor elk bedrijf dat zijn bereik wil vergroten en relaties met potentiële klanten wil opbouwen. Denk hierbij ook aan het laten ontwerpen van een logo. Met zorgvuldige planning en met een goed gedefinieerde strategie kunnen bedrijven ervoor zorgen dat hun online marketinginspanningen succesvol zijn en betere resultaten opleveren met een goed gedefinieerde strategie kunnen bedrijven ervoor zorgen dat hun online marketinginspanningen succesvol zijn en betere resultaten opleveren. Om succes te verzekeren, moeten bedrijven de tijd nemen om hun online marketingstrategie zorgvuldig te plannen en de prestaties regelmatig te meten. Dit zal helpen.

Wat kun je allemaal vinden op Gearbooker?

Bij Gearbooker kan je alles vinden om je creativiteit uit te breiden en te ontwikkelen. Zo kun je jouw Gear verhuren of jij huurt bij een ander. Zo deel je een passie met elkaar, je leert mensen kennen die bezig zijn met dezelfde creativiteit als jou. Hier kan je geld mee verdienen maar ook besparen.

Wat kan je allemaal vinden op Gearbooker?

Ben jij voor je passie nu op zoek naar apparatuur maar wil je niet heel erg veel kwijt zijn omdat je niet weet of het een geschikt apparatuur is dan kan je bij Gearbooker eens een kijkje nemen. Daar kan je alles vinden omtrent fotografie, computers, audio, dj, geluid, gaming, studio’s/ruimtes, drones, muziekinstrumenten en alles wat daarbij nodig is en beamers.

Je kan het niet zo gek bedenken of het is er wel te vinden.  Het mooie van alles is, dat jij ook jouw apparatuur te leen of huur kunt aanbieden. Vooral wanneer je apparatuur niet vaak gebruikt wordt, kan je de keuze maken om dit voor de verhuur op Gearbooker te plaatsen. Vaak reageren mensen uit je eigen regio of plaats. Het levert jou wat op en de ander scheelt het geld om aan te schaffen.

De veiligheid op Gearbooker

Bij Gearbooker ben je er zeker van dat het veilig gebeurt. De leden/gebruikers vertrouwen elkaar onderling en de huurtransacties voldoen aan de verwachting van iedereen. Gear Booker werkt met verschillende zichtbare en onzichtbare hulpmiddelen zodat eenieder weet met wie ze te maken hebben.

Zo is er altijd een verzekering voor de gehuurde apparatuur en wordt de persoon uitgebreid gecheckt om te weten met wie ze in zee gaan. De ID-bewijs wordt geverifieerd. Er is een chatsysteem waar contact gelegd wordt met de verhuurder en waar de huurovereenkomst gelezen kan worden.  De website is voorzien van een SSL-beveiligingscertificaat.

Huisregels van Gearbooker

Bij Gearbooker zijn een aantal huisregels waar de leden/gebruikers zich zeker aan moeten houden. Enkele van die Huisregels zijn:

  • Aardig en beleefd zijn naar andere creators
  • Voor betaling of een boeking accepteert lees dan de huurovereenkomst door
  • Wees op tijd voor de afspraak bij de verhuurder
  • Bij ophalen de conditie van het gehuurde item bekijken, gebruik tips en tricks van de verhuurder, het item vervoeren in een goeie tas/koffer
  • De apparatuur behandelen alsof het van jezelf is
  • Is het nodig verleng dan de boeking wanneer dat mogelijk is
  • Bij terugbrengen het item nakijken of het in dezelfde staat is

De beste offline marketingtools

Offline marketing is een van de oudste vormen van marketing. In feite bestaat offline marketing al duizenden jaren. Offline marketing kan vele vormen aannemen: kliklijst, billboards, posters, krantenadvertenties en direct mail. Offline marketing is een geweldige promotiestrategie voor kleine bedrijven zoals coffeeshops, cafés en retailers. Wanneer je de juiste marketingstrategie kunt selecteren, kun je de naamsbekendheid vergroten en de verkoop stimuleren. Er zijn veel voordelen aan het gebruik van offline marketing tools. Het is bijvoorbeeld eenvoudiger en voordeliger dan een digitale marketingstrategie. Dit zijn de beste offline marketingstrategieën die je kunt proberen.

Posters en kliklijst

Posters zijn een geweldige manier om je boodschap naar buiten te brengen. Ze kunnen worden afgedrukt op verschillende materialen en formaten, van kleine visitekaartjes tot grote banners. Posters kunnen worden geplaatst in gebieden met veel verkeer, zoals bushaltes of metro’s. Hoewel posters een oude reclame methode zijn, blijven ze nog steeds effectief omdat ze door zoveel mensen tegelijk kunnen worden gezien. Je kunt ook een kliklijst van Expofit gebruiken om je posters op te hangen. Door gebruik te maken van een kliklijst kun je de posters wisselen wanneer je maar wilt. Sommige kliklijsten zijn uitgerust met LED verlichting om je advertentie aantrekkelijker te maken. Daarnaast is het klikframe waterdicht. Het is dus veilig om buiten te plaatsen.

Stoepborden

Stoepborden zijn een andere vorm van offline marketing die kan worden gebruikt om je bedrijf of evenement te promoten. Deze borden kunnen buiten je winkel of op een aanstaande evenement locatie worden geplaatst, zodat voorbijgangers ze gemakkelijk kunnen zien. Stoepborden zijn geweldig om de aandacht te vestigen op iets specifieks, zoals een uitverkoop of promotie in je winkel of restaurant. Je kunt stoepborden ook gebruiken om reclame te maken voor evenementen zoals concerten, festivals of andere openbare bijeenkomsten om meer mensen naar je omgeving te trekken die anders misschien niet in contact zouden komen met je bedrijf.

Krantenadvertenties

Krantenadvertenties zijn een andere populaire keuze voor kleine bedrijven. Ze bieden flexibiliteit omdat je niet een hele pagina of zelfs een halve pagina hoeft te kopen. Je kunt gewoon een plekje op de pagina kopen. Je kunt kiezen hoeveel ruimte je wilt innemen, afhankelijk van hoeveel geld je wilt uitgeven. Dit type advertenties is geweldig als je je op een specifieke demografie wilt richten. Hopelijk heb je aan de hand van bovenstaande tips een idee gekregen van welk soort offline marketing geschikt kan zijn voor jouw bedrijf!

Koffie drinken in (huis)stijl

Er zijn veel manieren om je bedrijf te promoten. Een daarvan is mokken bedrukken. Op deze mokken kun je het logo van je bedrijf laten drukken. Je kunt deze bedrukte mokken gebruiken als promotiemateriaal. Dit betekent dat je ze kunt weggeven aan klanten. Daarnaast kun je bedrukte mokken gebruiken voor op kantoor, zodat alle medewerkers er dagelijks koffie mee kunnen drinken. Deze mokken kunnen ook worden gebruikt om koffie te serveren aan klanten. Het gebruik van bedrukte mokken biedt veel voordelen voor je bedrijf. Het eerste voordeel van een mok met bedrijfslogo is dat het de bedrijfsidentiteit bevordert. Een bedrukte mok is een geweldige manier om je bedrijfsidentiteit te promoten en om ervoor te zorgen dat je klanten je onthouden. Het zal een blijvende indruk maken.

Promoot bedrijfsidentiteit

Bedrukte mokken van Promofit zijn een geweldige manier om je merk te promoten en om ervoor te zorgen dat iedereen weet wie je bent. Ze kunnen ook worden gebruikt als giveaways op conferenties en evenementen. Daarnaast kunnen deze bedrukte mokken worden gebruikt als cadeau voor medewerkers of klanten. Wanneer je mokken gebruikt die zijn bedrukt met het bedrijfslogo, zullen je klanten je merk beter onthouden. Het bedrijfslogo op de mok herinnert klanten aan je merk wanneer ze het gebruiken. Daarnaast zijn bedrukte mokken ook gunstig voor je medewerkers. Ze hoeven geen eigen mokken mee te nemen. Het geeft hen een gevoel van verbondenheid met het bedrijf wanneer ze bedrukte mokken met het bedrijfslogo gebruiken.

Express bedrijfswaarde

Het ontwerp van de mok kan bepaalde waarden en overtuigingen over een bedrijf of organisatie uitdrukken. Als je bijvoorbeeld milieubewustzijn en duurzaamheid wilt bevorderen, kun je kiezen voor milieuvriendelijke materialen voor het bedrukken van mokken zoals bamboevezel of gerecycled karton in plaats van plastic of metaal. Mokken kunnen worden gebruikt als een effectieve reclame voor je bedrijf en om je waarden, principes en missie uit te drukken. Je klanten leren je bedrijf kennen en waar het voor staat door alleen maar naar de mokken te kijken die ze dagelijks gebruiken.

Merkherkenning vergroten

Het gebruik van mokken bedrukt met een bedrijfslogo kan de naamsbekendheid vergroten. Mokken zijn klassieke promotieartikelen die kunnen worden gebruikt om naamsbekendheid op te bouwen en je bedrijf te promoten. Je kunt deze mokken gebruiken als cadeau. Wanneer andere mensen deze mokken zien, zullen ze nieuwsgierig zijn naar je bedrijf. Op deze manier zullen meer mensen je merk leren kennen.

Waarom SEO uitbesteden alleen maar voordelen heeft

Dit artikel laat zien waarom SEO uitbesteden alleen maar voordelen heeft. Het is namelijk zo dat vele bedrijven zelf aan de slag gaan met SEO. Helaas komen deze bedrijven erachter dat het veel werk kost en weinig oplevert. Het is namelijk een flinke taak om de SEO van een bedrijf dusdanig goed te doen dat de resultaten ook rendabel zijn.

SEO uitbesteden gebeurt door zowel grote al kleine bedrijven. Daarbij is het belangrijk dat er altijd een bepaalde return on investment wordt behaald. Alleen op deze manier is het schaalbaar. Je ziet dat met de tijd het budget van bedrijven voor de marketing groter en groter wordt. Dit is niet voor niets want via het internet valt er nu eenmaal veel uit te breiden om meer potentiële klanten te krijgen.

Wat is SEO

SEO ofwel Search Engine Optimization betekent het optimaliseren van de zoekresultaten. Je wilt als bedrijf met een website of webshop zo goed mogelijk gevonden worden in de zoekmachines en daarvoor moet het een en ander gebeuren. Onder SEO vallen namelijk verschillende activiteiten. Het eerste onderdeel is het optimaliseren van het technische aspect. Hiermee wordt bedoeld dat de website dusdanig snel moet zijn en een sitemap moet hebben. De zoekmachines moeten namelijk de pagina’s begrijpen.

Naast het technische aspect moet ook de content geoptimaliseerd worden. Dit kan door de juiste zoekwoorden aan de content toe te voegen. De juiste zoekwoorden worden gevonden door middel van een zoekwoorden onderzoek. Het laatste onderdeel is linkbuilding. Dit houdt in dat je kwalitatieve links krijgt van andere websites. Hierdoor zien de zoekmachines dat je een belangrijke website bent.

Het uitbesteden

Het uitbesteden van de al de bovengenoemde activiteiten kent alleen maar voordelen. Het is namelijk zo dat een extern bedrijf verstand heeft van zaken, laat staan de kosten voor alle tools. De sterkste tools zijn namelijk behoorlijk prijzig en om al die kosten te maken zonder dat je daar ervaren personeel op kunt zetten is weggegooid geld. Daarnaast heeft het een groot netwerk waardoor het krijgen van kwalitatieve links een stuk makkelijk wordt.

Het is een kleine investering, maar dit geld heb je er dik en breed uit. Het gaat namelijk meer geld kosten wanneer je het zelf gaat doen. Daarnaast zijn de resultaten vele malen beter bij het inschakelen van een extern bedrijf. 

Wat moet je zeker weten over iMac reparatie Rotterdam?

Ontzettend veel mensen in het mooie Rotterdam hebben tijdens hun leven al de keuze gemaakt om een iMac aan te schaffen. Dat deze keuze wordt gemaakt is helemaal niet zo vreemd. Het moet immers gezegd dat dit systeem van het bedrijf Apple er bekend om staat over een ronduit fantastische kwaliteit te beschikken. Dit gezegd hebbende spreekt het voor zich dat een probleem met een iMac nooit kan worden uitgesloten. Het is en blijft immers een computersysteem. Gelukkig kan er in de praktijk worden vastgesteld dat iMac reparatie Rotterdam in het merendeel van de gevallen perfect tot de mogelijkheden behoort. Wil jij hier nu graag meer over te weten komen? Dan is het absoluut een aanrader om verder de onderstaande informatie door te nemen!

Hoe verloopt iMac reparatie Rotterdam?

Voordat er kan worden gestart met de daadwerkelijke iMac reparatie Rotterdam spreekt het natuurlijk voor zich dat er in eerste instantie vooral na moet worden gegaan wat het probleem is wat zich stelt. Natuurlijk is het duidelijk wat er fout gaat met het systeem, maar vaak is het zo dat verschillende oorzaken daarvan aan de basis kunnen liggen. Zo is het bijvoorbeeld zo dat opstartproblemen veroorzaakt kunnen worden door bijvoorbeeld een defect besturingssysteem. Anderzijds is het eveneens mogelijk dat ze het gevolg is van een kapotte harde schijf. Het spreekt voor zich dat de professionele hersteldienst zich altijd eerst zal gaan verdiepen in de oorzaak van het probleem voordat je daadwerkelijk een reparatie uit gaat (proberen) te voeren.

In welke gevallen kan je, je iMac laten herstellen?

De keuze voor iMac reparatie Rotterdam laten uitvoeren is er één die in de praktijk in werkelijk ontzettend veel verschillende gevallen kan worden gemaakt. Zo zal je bijvoorbeeld kunnen vaststellen dat je ze niet alleen maar kan gebruiken wanneer je systeem weigert om op te starten. De iMac kan bijvoorbeeld ook worden hersteld wanneer zich de volgende problemen voordoen:

  • Indien het scherm zwart, grijs of blauw blijft;
  • Wanneer je iMac (veel) te heet wordt;
  • Wanneer er sprake is van een probleem met de videokaart;

Voor deze laatste geldt dat ze een grote impact kan hebben op de werking van je systeem. Zo is het mogelijk dat het scherm vaag wordt, maar kunnen er ook allerhande kleuren in verschijnen of kan het beeld zelfs opgesplitst worden in vakken. In al deze verschillende gevallen zal je tot de vaststelling komen dat je videokaart eenvoudig door een professionele hersteller kan worden vervangen. Ook in deze situatie is een nieuwe iMac kopen dus helemaal geen vereiste, integendeel.

MicroFix | Reparatie van al jouw Apple producten

De perfecte oplossing in zeer veel verschillende gevallen

Niemand, maar dan ook helemaal niemand die er in het verleden voor heeft gekozen om een iMac aan te schaffen zit er op te wachten om deze vroegtijdig te moeten laten vervangen. Dat niet in het minst omdat een dergelijk systeem natuurlijk over een vrij stevige aankoopprijs beschikt. Gelukkig heeft de informatie op deze pagina duidelijk gemaakt dat je in ontzettend veel gevallen helemaal niet verplicht bent om meteen een gloednieuw systeem te kopen, integendeel. Door je eerst even te verdiepen in de interessante voordelen van iMac reparatie Rotterdam zal je namelijk tot de vaststelling komen dat je in ontzettend veel gevallen je iMac gewoon kan laten herstellen. Lijkt dit jou ook wel wat? Neem dan zeker contact op met een professionele hersteldienst!

marketing uitbesteden

De grootste voordelen van marketing uitbesteden

Heb je grote marketingplannen voor je bedrijf en wil je het uit laten besteden. Dat doen heel veel bedrijven en je kunt er veel voordelen uithalen. Het uitbesteden van marketing kent een aantal voordelen ten opzichte van het inhouse te doen. Wat zijn deze voordelen precies? Je leest het hieronder. 

Tip: focust jouw bedrijf zich op de regio Achterhoek? Kies een marketing specialist in de Achterhoek om je marketing te laten doen. Een lokale specialist weet als geen ander hoe marketing in deze regio succesvol toegepast moet worden.

Een marketingbureau heeft snelheid in de lancering

Laat je je marketing uitbesteden dan kan dit bedrijf zorg dragen van de vertaling van eisen en wensen naar een hele snelle lancering. Een inhouse specialist kan dagen werken aan de analyse terwijl een marketingbureau deze routine veel sneller kan doen.

Marketingbureau maken gebruik van allerlei handige tools

Elk marketingbureau maakt gebruikt van handige marketing tools. Deze tools zijn vaak betaald en hebben veel extra opties en functies. De marketingbureaus verdelen de tools over meerdere klanten en daardoor kun je van de tools tegen een gereduceerd tarief gebruik maken. 

Marketingbureaus hebben de ervaring en expertise

Je kunt niet opboksen tegen een marketingbureau met al zijn ervaring en expertise. Alleen tenzij je een heel groot aantal ervaren senior specialisten binnenhaalt bij je bedrijf.

De objectieve blik van een marketingbureau

Een marketingbureau beschikt altijd over een objectieve blik dan de marketing specialisten die aan de klantzijde werken. Marketing specialisten aan klantzijde worden namelijk gekleurd door interne factoren en invloeden binnen het bedrijf waar ze aan het werk zijn.

Je hebt grip op de totale kosten

Besluit je je marketing uit te besteden aan een marketingbureau dan heb je de totale grip op de kosten. Dit is anders bij inhouse marketing specialisten, want zij kunnen ziek worden of een paar weken vakantie houden.

Tijdelijk marketing specialisten toevoegen aan je projecten

Je kunt met marketing uitbesteden makkelijk specialisten toevoegen aan je tijdelijke projecten. Dan kan bijvoorbeeld bij het vernieuwen en verbeteren van je website, SEO activiteiten of seizoensgebonden campagnes. Een marketing bureau kan veel makkelijker op- en afschalen in vergelijking met het aannemen van marketing specialisten.

Marketingbureaus zorgen voor continuïteit

Als je een marketingbureau gaat inhuren dan zorgen zij ervoor dat de activiteiten en campagnes door blijven lopen en niet zomaar worden gestopt. Met inhouse marketing specialisten heb je altijd het risico dat ze bijvoorbeeld een andere baan hebben gevonden en vertrekken.

Aanmelden webwinkel

Meld je webwinkel aan op 1 van onderstaande websites en wij maken een pagina over je (web)winkel. Zie als voorbeeld Invulboekjes.nl op Shopfestival.nl.

Totaal: € -

Hoe linkbuilding effectief toe te passen

Linkbuilding is de belangrijkste taak bij off-page optimalisatie. Met gerichte maatregelen kunnen website-exploitanten de kans vergroten dat andere websites naar hun site linken.

Met een passende strategie bouw je een voordelig linkprofiel op. Op deze manier vervul je een van de belangrijkste eisen zodat je site goed presteert in de zoekresultaten pagina’s (SERP’s) van de belangrijkste zoekmachines en gevonden wordt door je doelgroep.

Waarom je backlinks wilt bouwen

Het backlinkprofiel is een uiterst belangrijke bouwsteen voor jouw zoekmachineoptimalisatie. Google wil voorzien in de behoeften van zijn gebruikers en ze willen relevante zoekresultaten van hoge kwaliteit. Door backlinks op te bouwen, versterk je een aantal belangrijke indicatoren die van belang zijn voor plaatsing in zoekresultaten. Dit geeft je een betere ranking, een stijging in de SERP’s en uiteindelijk meer verkeer en meer verkopen.

Google evalueert deze criteria via backlinks:

-Populariteit van de website (Domain Popularity): Hoeveel domeinen linken naar de website?

– Autoriteit van de website (Domein Autoriteit): Hoe belangrijk is de website in de ogen van de gebruikers?

– Pagina populariteit: hoeveel URL’s verwijzen naar de specifieke pagina?

– Page Authority (Page Authority): Hoe belangrijk is de pagina voor jouw onderwerpen?

–  Relevantie: Hoe hoog is de relevantie van het domein voor bepaalde onderwerpen?

Niet elke backlink is evenveel waard. Waardevolle backlinks van hoge kwaliteit zijn afkomstig van websites die zelf een hoge mate van autoriteit en relevantie voor jouw onderwerp hebben.

De eenvoudigste manier om aan linkbuilding te doen, is door iemand te betalen voor een backlink en deze te gebruiken om Google te ‘misleiden’. Maar dat werkt al lang niet meer. Als het gaat om linkbuilding, erkent Google steeds vaker black hat-methoden en bestraft ze deze regelmatig. Vermijd deze methoden daarom indien mogelijk.

Linkbuilding in 3 stappen

Met de volgende drie stappen gebruik je duurzame, natuurlijke linkbuilding voor jouw website.

1e stap: Linkprofiel plannen

Planning gaat vóór implementatie: welke doelen wil je bereiken? Welke contacten en middelen bieden jou voordelen? Dit omvat ook het analyseren van de concurrentie. Waar zijn sterke concurrenten gelinkt? Welke backlinkprofielen kun je opnieuw maken?

In deze stap maak je ook een schema van hoeveel links van welk type je wilt genereren in welke periode en wat daarvoor nodig is.

2e stap: bronnen identificeren

Nu gaat het erom uit te zoeken waar de backlinks, die waardevol zijn voor natuurlijke linkbuilding, vandaan zouden kunnen komen. Hiervoor zijn een aantal algemeen toegankelijke bronnen:

– Relevante bedrijfs- en webdirectories met domein autoriteit

– Link tip pagina’s en bron pagina’s

Maar onthoud: hoe makkelijker het is om een ​​backlink te krijgen, hoe groter de kans dat jouw concurrentie deze ook krijgt. 

Stap 3: besteed linkbuilding uit

Linkbuilding aan Seeders uitbesteden is een goede zet. Samen met hen wordt een goede strategie uitgedokterd en ben je verzekerd van de goede herkomst van de links en de nette uitvoering inclusief attributen, plaatsing en anchortekst.

Elgato Stream Deck

Je bent benieuwd wat er mogelijk is met Elgato Stream Deck? Dit leggen we je graag uit. Je hebt maar liefst 32 aanpasbare LCD knoppen en met een tik kun jij onbeperkte mogelijkheden activeren. Zo kun jij bijvoorbeeld een scène direct opstarten, overschakelen tussen camera’s, verlichting aanpassen, media lanceren, het geluid regelen en je kunt zelfs tweets plaatsen en nog meer handelingen uitvoeren. Als jij graag directe controle wil over je hele installatie dan is dit een goede keuze. Je krijgt ook nog eens visuele feedback na een gegeven opdracht. Je kunt de Stream Deck XL ook naadloos integreren met jouw favoriete tools en platforms, dit is echt iets wat jij niet wil missen!

Nog meer voordelen van Elgato Stream Deck

Je hebt erg veel voordelen als jij zelf aan het werk gaat met de Elgato Stream Deck. Zo heb jij een geavanceerde live productie en zo bedien jij dus eenvoudig je tools en platforms, helemaal zelf. Met een druk op de knop kun je alles al bedienen en de installatie is ook erg eenvoudig uit te voeren, wat ook wel fijn is natuurlijk! Je versleept de verrichtingen naar de knoppen in de Stream Deck applicatie en dan kun jij zelf kiezen hoe jij de pictogrammen wil gebruiken. Daarnaast heb je ook nog eens optimale toegang met bijvoorbeeld USB-C naar USB-A. Het voordeel is ook nog dat je het eindeloos uit kunt breiden.

Wat wil je nog meer?

De moeite waard om zelf te ontdekken of dat Elgato Stream Deck wat voor je is. De enige manier om daar achter te komen is door er zelf voor te kiezen, volg dan de stappen in de handleiding en dan kom je er al heel snel achter wat het is. Je kunt er zoveel meer mee doen dan wij je nu hebben uitgelegd. Neem vooral de tijd als je hiervoor gaat kiezen, want je gaat iedere keer dat je je erin gaat verdiepen weer wat nieuws en meer uit mogen halen. Alleen maar goed en zeker een aanrader om te doen.

Tip: www.videoholland.nl

Het voordeel van SEO specialisten inhuren

Je wil graag het maximale uit je bedrijf halen, maar hoe doe je dat? Ervaar snel het voordeel van SEO specialisten inhuren en dan kom jij er snel achter wat dat met je bedrijf kan doen. Tegenwoordig is de concurrentie online groot, mensen gaan online op zoek naar producten, diensten, vergelijk alles met elkaar en van daaruit worden keuzes gemaakt. Daarom is het goed om ervoor te zorgen dat je online ook goed te vinden bent. Je wil dat de consument jou weet te vinden en niet naar de concurrentie gaat. Daarom is het goed om de SEO specialisten eens in te huren want zij kunnen dan met je meekijken hoe dat het ervoor staat. Hoe wordt de website nu gevonden in bijvoorbeeld Google en welke keywords gebruik je?

Wat is het voordeel van SEO specialisten inhuren?

Een eigen bedrijf runnen is één, maar de concurrentie aangaan en blijven bestaan (en een groei doormaken) is twee. Hoe ga je dat alleen realiseren? Dit is erg lastig. Daarom kun je maar beter hulp kiezen. Denk dan eens aan het voordeel van SEO specialisten inhuren. Met een eigen onderneming heb jij het vaak al erg druk en daarom is het goed om wat zaken uit handen te geven, dit kan dan op deze manier worden geregeld. Jij kunt je focussen op hetgeen waar je goed in bent en wat er nog gedaan moet worden en de specialisten regelen alles op het gebied van SEO voor je.   

Waar kies jij voor?

On het maximale uit je bedrijf en website te kunnen halen kun je maar beter direct hulp inschakelen en dan kijken wat het voordeel van SEO specialisten inhuren is voor jouw situatie. Op hele korte termijn kun jij de resultaten vaak al zien en daar doe je het voor. Het is een investering die je gaat doen, maar dat gaat zichzelf ook terugverdienen dus een goede reden om er ook snel werk van te maken. Je wil de concurrentie ook voor blijven en zorgen dat klanten jouw website bezoeken en voor jou kiezen, dat kan zo geregeld worden.   

Tip: SEO For You

Wat zijn de beste nieuwssites van Nederland?

In de huidige tijd weten we natuurlijk direct wat er allemaal gaande is in de wereld. We hoeven onze telefoon maar te pakken of we weten wat er is gebeurt. Het is zelfs zo, dat je ook een push melding kunt instellen, zodat je bepaalde 112 meldingen direct op de scherm te zien krijgt. Ondanks het feit dat er tal van verschillende nieuwssites zijn, waarop jij het nieuws dagelijks op de voet kunt volgen, zijn er een aantal die er bovenuit springen. Om je een idee te geven, hebben we een top 5 voor je gemaakt met de beste nieuwssites van Nederland.

Het voordeel van een nieuwssite

Het grote voordeel van het bekijken van nieuwssites, is dat je direct als eerste op de hoogte bent van wat er speelt. Lees je alleen de krant, dan moet je natuurlijk vaak wachten tot de volgende dag. Daarnaast heeft een nieuwssite ook het grote voordeel, dat er ook vaak regionaal nieuws beschikbaar is. Kortom, je vindt er alles. Wel is het goed om voor jezelf niet de hele dag op dit soort sites te kijken. Ondanks het feit dat er iedere paar minuten wel iets gebeurt, kan het natuurlijk ook zorgen voor een ontzettend onrustig gevoel. Wen jezelf daarom ook aan, om ervoor te kiezen dat je één of twee keer per dag rustig door het nieuws bladerd, zodat je op de hoogte bent van wat er in de wereld speelt.

De beste nieuwssites

We kennen natuurlijk allerlei verschillende nieuwssites, toch zijn er een aantal die er met kop en schouders bovenuit steken. Eén van deze nieuwsites is toch wel NU.nl. Dit is veruit de grootste gevolgd door sites zoals de Telegraaf, het AD, maar ook verschillende andere populaire nieuwssites zoals Hardnieuws mag in dit lijstje zeker niet ontbreken. Daarnaast kennen we ook nog tal van regionale toppers waarop je het lokale nieuws op de voet kunt volgen.

Hoe bekijk ik al het nieuws?

De meeste grootste nieuwssites kun je zowel via je webbrowser, als ook een app op je telefoon bekijken. Het grote voordeel van een app op je telefoon, is dat je bepaalde pushberichten kunt aanzetten. Dat wil zeggen, dat wanneer er iets gebeurt wat binnen jouw interesses valt, je hiervan direct een melding krijgt op je telefoon. Zo hoef je nooit meer iets te missen en ben je altijd en overal als eerste op de hoogte van het laatste nieuws.

dropshipping

Beginnen met dropshipping: zo doe je dat!

Dropshipping, wat is dat? Je gaat er hier achter komen waardoor je precies weet hoe je dit aanpakt. Beginnen met dropshipping heeft voordelen en om van deze voordelen te kunnen profiteren is het nodig om bepaalde kennis te hebben. Deze kennis kan je hier opdoen waardoor je precies weet welke stappen je onderneemt. Het is belangrijk om te weten dat er drie belangrijke factoren zijn om alvast in je achterhoofd te houden. Dit zijn: marktonderzoek doen, met leveranciers onderhandelen en een marketingplan maken. Dit zijn de keys voor succes voor dropshippen en hier worden de stappen op een rijtje gezet. Je kan ook erg handige dropshipping tools gebruiken bij jouw onderneming.

Product onderzoek doen

Het is van belang om een product uit te kiezen waarbij je zeker weet, no matter what, dat het product een succes is. Voor dit onderzoek kan je verschillende tools gebruiken die handmatig of geautomatiseerd gebruikt kunnen worden. Producten die hoog scoren zijn tijdloos en er zijn bepaalde kenmerken waardoor je weet dat het een product is die succes oplevert. 

Jouw leverancier vinden

Als je het gouden trofeetje gevonden hebt is het nodig om voor dit product de juiste leverancier te vinden. Hierbij kijk je hoeveel leveranciers het product kunnen leveren zodat je niet afhankelijk bent van één leverancier. De levertijd is hierdoor kleiner en je vergroot de kans op succes.

Marketing strategie maken

Een marketingstrategie is nodig zodat je overzicht en inzicht hebt van jouw plan. Kijk bijvoorbeeld naar bestaande reviews van het product zodat je deze kan gebruiken als marketing en de kostenpost van advertenties. Op welk platform wil je advertenties plaatsen en hoe wil je dit precies doen?

Een eigen webshop bouwen en sneller dan je concurrenten

Jouw eigen webshop is de plek waar jij de producten gaat verkopen. Zorg ervoor dat jij producten verkoop die trending blijven en houd dit goed in de gaten. Er zijn handige plug-ins voor jouw webshop. Wees sneller dan de concurrenten door eerder dan zij advertenties online te krijgen. Er zijn handige tools waarmee je door het bijhouden van ontwikkelingen weet wat het aantal verkopen zijn van concurrenten.

online marketing

Welke vormen van online marketing zijn er?

Online marketing wordt voor elk bedrijf steeds belangrijker, maar is tegelijkertijd ook best lastig. Hulp van een expert is dus zeker niet ongewenst. Alleen: waar kan zo’n online marketing bureau je nou precies mee helpen? Wij zetten de meest voorkomende vormen van online marketing voor je op een rijtje.

Optie 1: Affiliate marketing

Als je graag samen wilt werken met een bedrijf of met een blogwebsite, is affiliate marketing een ideale uitkomst. Partij A stuurt de bezoekers van zijn website door naar de producten van Partij B via een speciale link. Wanneer bezoekers van Partij A de producten van Partij B ook daadwerkelijk kopen, krijgt Partij A hiervoor een beloning. Dit is voor Partij B dus een ideale manier om meer conversie te creëren.

Optie 2: Display advertising

Display advertising bestaat uit de grote advertentiebanners die je op menig site tegenkomt. Deze zijn geschikt om het bereik van je bedrijf te vergroten. Je kunt op een brede doelgroep adverteren, maar Google Ads maakt het ook mogelijk om op een specifieke subdoelgroep te targeten. Zo kun je richten op de beginfase van de customer journey, maar ook retargeten op eerdere klanten.

Optie 3: Email marketing

Email marketing verloopt via een e-maillijst. Bezoekers schrijven zich in voor een mailinglist en krijgen vervolgens automatisch een mail met nieuwe of relevante informatie over jouw bedrijf. Om mensen zich aan te laten melden, kun je een incentive uitgeven. Denk aan korting bij de volgende aankoop of kans op een cadeaubon.

Optie 4: Social media marketing

Iedereen gebruikt vrijwel dagelijks social media, dus is het goed ook hier campagnes op te zetten. Kanalen als Facebook, Instagram of Twitter kunnen helpen om de bekendheid te vergroten, maar ook om volgers en fans op te bouwen.

Optie 5: SEO en SEA

Zoekmachines zijn nog steeds een belangrijk aspect om bezoekers naar je website te trekken. Hoog scoren is dus belangrijk. Via SEA kun je jouw bedrijf in de picture zetten door de eerste advertentie-resultaten op te kopen. Door middels van SEO komt je pagina in de ‘natuurlijke’ ranking hoog te staan en is daarmee gratis. Met name SEO vergt veel specialisme, waardoor een goed online marketing bureau onmisbaar is.

Je kunt kiezen voor een marketingbureau dat gespecialiseerd is in een van deze opties, maar het liefst wil je een allround bureau dat je helpt met alles. Blue Dragon is zo’n allround bureau met brede vakkennis en gespecialiseerde medewerkers. Kortom: wil je online opvallen? Schakel dan zeker een online marketing bureau in!